tirsdag, mars 13, 2007

Tirsdag er dagen, dansefeber er temaet og humøret er sånn passe. Det jeg ikke skjønner er at verden ikke hører på meg. Feil personer stemmes ut rett og slett og feil personer må danse solo.
Jeg gremmes. Ellers var episoden i dag ganske bra og det blir vanskeligere og vanskeligere for hver gang for alle er veldig flinke og hardtarbeidende. Men la oss ta kort affære og gå over til synspunktene mine.

Det var nye par i dag og det første av dem var Alexandra og Bjørn som danset Jazz. Disse var et par som jeg ikke hadde sett for meg helt, men som gjorde sitt beste og hadde en dans som var interessant når den holdt på. Men jeg må vel nå en gang si at jeg ikke har noen sterke synspunkter angående denne opptrednen rett og slett fordi jeg har glemt den allerede
og den kan ikke ha gitt et så veldig sterkt inntrykk sånn sett.

Marit og Endres Hip Hop husker jeg derimot for den var veldig tydelig. Den var tøff,
militær og ganske rett på sak og ga særlig Marit muligheten til å stråle. Jeg likte denne dansen
og synes den var ganske kul og i tillegg hadde den en veldig rytme, noe som også var stilig.

Neste dansen var Eric og Michelles Moderne Jazz og den var innmari fascinerende
og virket ganske latinsk dans-inspirert. I tillegg var forfilmen før dansen den kuleste
forfilmen hittil. Eric er langt fra favoritten min, men han var veldig underholdende i denne
dansen og smilet hans kom til sin rett. Michelle synes jeg var kjempeflink, selv om jeg ikke
vil kalle henne perfekt slik den mannlige dommeren stadig gjør. Jeg mistenker at han
er litt småforelska eller noe sånt, det er da grenser for positivitet. Uansett likte jeg denne
dansen og den var blant mine favoritter i kveld.

Ellen og Philip trakk Trad. Jazz og hadde et kjempekult nummer med stokker og hatter
og tåspisset eleganse. Jeg håper begge disse danserne kommer veldig langt og at de slipper
solo-dans i neste episode. Det jeg liker med disse to danserne er at de er stødige og
leverer flotte presentasjoner hver gang. Nummeret var stilig, underholdende og
sofistikert.

Hanna og Vegard var et annet par jeg ikke hadde sett for meg og de gjorde det ok,
men bare ok. Jeg synes ikke denne dansen passet dem så godt egentlig, men med det
sagt så jobbet de hardt begge to og gjorde sitt beste. Dessuten synes jeg at nummeret
var ganske underholdende når alt kommer til alt og det trekker opp.

Mona og Ole-Petter var siste par ut og trakk Hip Hop og her lå alt til rette for et flott nummer. Det ble ganske flott og. Jeg likte dansen og syntes det var veldig fint hvordan dansen var så flytende, alt hang sammen og det var en svært myk og elegant Hip Hop egentlig, men ikke
uten triks og sjarm. Jeg likte dansen og synes både Mona og Ole-Petter har noen kvaliteter som er veldig flotte. Mona er egentlig litt anonym, men når hun danser og når hun prater om dansen så kan man virkelig se at hun brenner for det. Ole-Petter har ekstremt mye sjarm og virker som en utrolig hyggelig fyr og han gir alt når han danser og det er disse to dansernes fortrinn.
***
Ellers var dette en fin episode og jeg gleder meg til neste episode. Håper en av de fire som får lov til å gå ut går ut neste gang og at danserne får de stilene jeg vil de skal få og at det blir Musical dans og Moderne, er litt lei Jazz og Hip Hop nå.

Ingen kommentarer: