tirsdag, mars 27, 2007

Da er en ny episode slutt og jeg har sterke synspunkter om alt sammen. Jeg skal ikke si rett ut hvem som gikk ut, men jeg skal si at en av de to fortjente det, mens den andre skulle gått til finalen egentlig. Dumme stemmere. I tillegg var det en annen som jeg vil skal gå ut, men som nærmest er garantert å komme til finalen dessverre. Jeg irriteres grundig delvis. Men episoden var bra og jeg skal være mer positiv nå. I dag tar jeg for meg par for par og kommenterer i vei med mitt kritiske blikk.

Hanna og Erics første dans var Latino Jazz og her var det sprekt, friskt og livfullt. Hanna briljerte mest i denne dansen, men Eric var også veldig flink og har forbedret seg mye gjennom de siste episodene. Denne dansen fikk jeg dessverre ikke med meg alt av, siden jeg holdt på å skrive noe på samme tid, men det jeg fikk med meg viste en god dans med rytmisk energi.

Hanna og Erics andre dans var Hip Hop og jeg har egentlig hatt veldig lyst til å se Hanna i denne stilarten siden jeg ville se hvordan hun behersket den og hun var veldig flink. Eric var hakket bedre i denne dansen, antagelig fordi dette er hans stil, men de var begge flinke. Dansen var energisk, kul og hadde attitude. Dansen fikk meg av en eller annen grunn til å tenke på cheerleading og jeg er ikke sikker på hvorfor, men det gjør i hvert fall ikke noe. Jeg likte dansen.

Michelle og Vegard danset Jive først og fikk det til å se lekende lett ut. De bragte en slik positivitet og danseglede og det var en veldig kul dans. Jeg tror egentlig at jeg liker å se på Jive, det er morsomt og med mye energi og danserne virker så glade når de danser det. Denne opptrednen var sprudlende og dyktig.

Michelle og Vegards andre dans var Samtids Jazz og denne dansen var tøff og sofistikert, flott og levende og her synes jeg både Michelle og Vegard var flinke, men Michelle var den flinkeste her. Hun er kjempegod til å danse og i de siste to programmene har hun utpekt seg som en av de aller dyktigste. Nå håper jeg hun og Hanna, Bjørn og Philip kommer til finalen.

Alexandra og Bjørns første dans var Samtids Jazz og denne dansen var utrolig fin. Her
synes jeg Alexandra var veldig flink, Bjørn og selvfølgelig, men jeg nevner Alexandra spesielt siden hun er en av de mest uferdige danserne og her glitret hun. Det jeg vil bemerke er at slutten på denne dansen var utrolig lik slutten på Ivan og Allisons moderne dans fra 'So you think you can dance' i fjor. Tilfeldig eller planlagt?

Alexandra og Bjørns andre dans var Rumba og her var Bjørn helt fenomenal, mens Alexandra var mer usikker. Dansen hadde ett lett og herlig preg, men var mye kjedeligere enn Samtids Jazz-en og var noe mer intetsigende. Men de gjorde trinnene sine fint og det var helt ok egentlig.

Ellen og Philips første dans var Hip Hop og de hadde en fargerik dans med attitude og godt humør. Dansen var litt Caribia og veldig mye sprudlende glede og sånt. Dette var en bra dans, ikke kveldens beste, men en god dans som holdt god standard.

Ellen og Philips andre dans var derimot en av kveldens kuleste danser. Det var Trad. Jazz og kjempestilig og underholdende og en dans jeg likte godt. Den fikk meg til å tenke på musikaler, den var sjarmerende og kreativ og var som en lek nærmest for mitt blotte øye. Både Philip og Ellen er stødige og flinke dansere.
***
Ellers vil jeg ønske god bedring til de deltagerne på dansefeber som tydeligvis var litt forkjøla, jeg er observant, jeg ser sånt og jeg lurer fælt på hva dansefeber spesial er for noe.
Ha en fin kveld, kjære leser!

Ingen kommentarer: