søndag, mars 11, 2007

Dansefeberblogg del 2 kommer her

Jeg fikk altså ikke sett Dansefeber på tirsdag siden jeg som nevnt var på teater og i følge det jeg har hørt om tv norges tilgjengelighet på tirsdag, var visst det like greit. Men i dag så jeg reprisen og spør meg selv hva som foregikk. Jeg er nemlig veldig uenig i noen av valgene som ble tatt. Hvorfor kom Ellen og Bjørn blant de tre siste parene og hvorfor i huleste gikk Navid ut? Han var en av favorittene mine. Men jeg skal ikke bli sur eller klage overdrevent, heller skal jeg komme med mine kritiske vurderinger.
***
Første par ut var Michelle og Ole-Petter som skulle danse Jazz og de gjorde en god jobb selv om jeg ikke skjønte dansen. De viste tydelig at dansen engasjerte dem, men dansen deres forrige uke gjorde et sterkere inntrykk på meg, selv om denne nok teknisk sett var bedre. Uansett var det en god start på episoden.

Andre par var Mona og Endre og de danset Jive. Jeg vet ikke så mye om hvordan en jive skal se ut, men jeg vet at de underholdte på sitt vis. Personlig så blir jeg ikke så veldig engasjert av dette paret, de er stødige og har potensiale, men de har mindre sjarm enn enkelte av de andre parene føler jeg. Men de gjør sitt beste og jeg synes det kommer godt frem at de er oppriktig opptatt av dansen.

Ellen og Bjørn trakk Hip Hop-Salsa og var de flinkeste i kveld etter min mening. Dansen deres var utrolig stilig og tøff og den fikk meg til å tenke på filmen Take the lead (som forresten er veldig kul). I tillegg hadde de et bra uttrykk, særlig Ellen, og dansen deres kapret interessen min i stor grad.

Jazz ble også trukket av Marit og Eric og de gjorde en god jobb. Jeg synes personlig at dansen minnet meg litt for mye om Britney Spears "Hit me baby one more time" musikkvideo på grunn av antrekkene og musikken og jeg falt ikke helt for dansen, men jeg vil også innrømme at jeg er litt for kritisk når det gjelder dette paret. På grunn av den første dansen dette paret hadde, som ikke var så veldig bra, så har jeg ikke vært noe særlig positive til dette paret og i så måte vært noe urettferdig og det unnskylder jeg nå her. Dette paret skal nemlig ha det kompliment at de virkelig gjør sitt beste og de virker i tillegg som noen svært sympatiske personligheter. Dessuten står de bak et av de beste numrene hittil i år i den moderne dansen de hadde for to uker siden, en dans som var sinnssykt bra (på flere måter). Så de er flinke egentlig.

Femte par ut var Alexandra og Vegard som danset Lyrisk Hip Hop og hadde en stilig og tøff dans som jeg likte godt. Denne dansen virket av en eller annen grunn veldig kort, men det kan godt være fordi den i spesielt sterk grad holdt på interessen min hele veien. Dette paret er gode på å engasjere og det skal de ha all ros for.

Anette og Navid trakk Afro Jazz og hadde den dansen som føltes mest meningsløs. Jeg skjønte rett og slett ikke poenget med og i den og syntes dessverre det ble litt kaotisk. Dessuten ville jeg sparket stylisten når det gjaldt dette paret denne gangen, det ble nærmest for knæsj og fargesterkt. Hvis jeg skal være litt positivt også så synes jeg at nummeret startet bra og jeg synes de gjorde en god jobb med dansingen, særlig Navid. Jeg synes litt synd på Anette for det er tydelig at hun kan danse, hun er nok virkelig flink til å danse, men så blir hun nervøs, eller noe sånt, også blir det bare halvveis. Jeg håper uansett at begge disse danserne fortsetter å danse for de har massevis av potensiale begge to.

Hanna og Philip var siste par ut og fikk Moderne Jazz. Dette paret leverer teknisk fantastiske og elegante opptredner hver gang og er veldig flinke. Jeg har ellers lagt merke til at alle dansene til dette paret (med unntak av discoen) har vært blant de mer minimalistiske dansene. De får danser som ikke krever så stor plass og som for meg gir inntrykk av å handle mer om detaljene og elegansen, danser som ikke handler om å showe, men om å danse med hjertet og sjelen og som derfor krever en teknikk og en evne til å fenge titterne i større grad enn mange av de andre danserne. Og nettopp dette er det jeg føler viser til fulle hvor godt dette paret er siden de greier
å fenge likevel. Jeg håper mulige lesere skjønner hva jeg mener. De var veldig flinke også denne gang og jeg tror både Philip og Hanna vil komme veldig langt.
***
Ellers vil jeg si at denne episoden satte et noe svakere inntrykk enn forrige episode, dansemessig var det minst like bra, kanskje bedre, men dansene var ikke så lette å huske som sist. I tillegg vil jeg personlig kommentere den mannlige dommeren, jeg synes han prater svada og er ukonstruktiv, de to andre dommerne er mye bedre. Og med det runder jeg av dagens sending og ønsker leserne velkommen tirsdag kveld, samme blogg, samme kanal :)

Ingen kommentarer: