tirsdag, mars 20, 2007

Ja ja. Da er en ny dansefeber episode slutt og heldigvis gikk ingen av mine hovedfavoritter ut, selv om en av dem var litt vel nære. Jeg ønsker god bedring til Mona og synes synd på henne, det må være skikkelig kjipt å gå ut på den måten og selv om hun ikke var blant favorittene mine, mener jeg at hun var en av de som best viste at hun elsket det hun drev med. På samme tid er jeg glad for at Michelle er tilbake for hun er kjempeflink og i dag var hun sinnssykt god. Det må være rart for henne å være tilbake da, for skal hun være glad for å være tilbake eller trist fordi Mona gikk ut for at hun skulle komme inn... Uansett er hun tilbake og danser fabelaktig. Jeg synes at det var bra at de tok Monas reise i dansefeber-film og på en måte ga henne en verdig avskjed, jeg er også glad for at det var noen svært kule dansestiler i dag. Men jeg skal gå videre. Jeg har ikke tenkt å gå så nøye inn på hver dans i dag siden de var veldig korte egentlig. I stedet skal jeg uttrykke min mening om parene og deres innsats.

Marit og Ole-Petter trakk Hip Hop og Salsa og ga alt i begge koreografiene. Hip Hop-en var sjarmerende og original (mest på grunn av kostymene som får meg til å tenke på melkesjokolade). Salsaen fikk jeg ikke med meg så mye av grunnet middagstallerken-henting, men det jeg fikk med meg viste at til tross for at salsa ikke er deres beste emne så har de stå-på-vilje og prøver så godt de kan i hvert fall. Ole Petter viste i tillegg svært tydelig at han har en smittende danseglede og sjarm som gjør at det han danser blir underholdende nesten uansett.

Eric og Alexandra trakk Paso Doble og Hip Hop og gjorde det helt greit. Alexandra virket litt mer usikker enn hun pleier, noe jeg mistenker er fordi hun kanskje var litt deprimert over at bestevenninnen hennes nå er ute av dansen, men hun gjorde en ålreit jobb. Eric synes jeg danset helt greit i pardansene og han forbedrer seg i hvert fall fra gang til gang. Det jeg må erklære, noe motvillig egentlig, er at Erics solo i dag var utrolig bra, en av de beste soloene under denne sesongen av dansefeber faktisk.

Philip og Michelle trakk Samtids-jazz og Quick-Step og gjorde det virkelig bra i begge dansene, de var nok dagens beste. Jazz-dansen var trolsk og veldig flott og Quick Step-en var dødskul, elegant og fantastisk. Philip er en av de guttene som er aller best, virkelig flink er han og jeg håper han kommer veldig langt.

Bjørn og Hanna trakk Club Salsa og Musical og jeg har egentlig hatt veldig lyst til å se Hanna danse musical siden det ville vise en annen side av henne. Hun og Bjørn gjorde en utmerket jobb og underholdte i begge dansene. De var veldig flinke og er, som jeg tidligere har nevnt, veldig stødige begge to. Bjørn er vel egentlig favoritten min blant guttene, han gjør det bra hver gang, uansett stil og dansepartner og har dessuten massevis av energi.

Vegard og Ellen trakk Samtids-jazz og Disco og gjorde en god innsats. Discoen gikk jeg dessverre glipp av og jeg kan av den grunn ikke uttale meg om den ordentlig. Jazz-dansen fikk jeg derimot med meg og den var rask, tøff, teknisk og fascinerende. Ellen følte jeg gjorde det bedre enn Vegard, men han gjorde en brukbar jobb han og.
***
Kvelden sett under ett var av det underholdende slaget, dansene var kule, danserne var flinke og jeg hadde det hyggelig. Neste uke blir skummel like fullt siden det er bare tre dansere som får lov til å gå ut på onsdag og to av dem nok er ganske trygge.

Ingen kommentarer: