fredag, oktober 20, 2006

(It's another norwegian one, I'm spreading the language across the galaxy. Why do I always inform about this?)

Jeg er snill og oppdaterer allerede i dag. Håper dette gir meg bra karma.
(hint til flaks, hint på høyt nivå)

Kjære leser, det er fredag igjen. Himmel er mørk og minner meg igjen på
at det ikke lenger er sommer, sensommer eller liknende, men at det er ekte høst og ubønnhørlig går mot vinter. Med det sagt så er det likevel en strålende dag i dag, jeg har nemlig blitt inspirert og har skrevet hele fem sider på et prosjekt jeg skriver på om inspirasjon, eventyr, vennskap og ting som en kan finne mellom linjene. "Mellom linjene" Jeg syns det høres utrolig fint ut med mellom linjene, det og ordet månelatter, ordene griks og unullelig og kokkelimonke-matematikker (som også er en del av denne siden) er fine ord og sammensetninger som jeg liker. Men jeg skal ikke prate om ord nå.

La oss heller prate om vev-publisering og hvor sinnsykt kult det er at vi skal lære om det på skolen. Jeg kommer til å få ekte peiling!!! Ellers har jeg ikke forvirret en eneste lærer siden hendelsen for noen dager siden og jeg har egentlig hatt en finfin uke når alt kommer til alt. Vi bøyer oss i støvet for uke 42.
(passer fint at denne uken er god på grunn av tallet)

Alle får ha en flott helg og dere skal som vanlig få med et dikt på ferden.
Jeg har ikke delt det med veldig mange enda, men jeg er fornøyd med det:

Når ordene tar over

Kokkelimonkematematikker
og tankemonolitt
Ordgåtefanatiker
og dikt som sier sitt
Tankemelankoliker
med drømmer uten svar
Når ordene tar over
fra august til januar

Spisse formuleringer
og ønskepoesi
Perlesang for sansene
og liv som går forbi
Linjelange løsninger
i mellom fram og bak
Med silkesjokolade
som en del av samme sak

For fraser figurerer
i en tilstand av besvær
Når pappskalleromaner
er en del av hva vi er
Og øyeblikksfilosofi i
måneskinnsspiral
Kan koke ned til a b c
i ords perplekse dal
***
Ha en fin kveld alle sammen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Magisk. Rett og slett. Takk skal du ha, du satt meg ufrivillig i en annen verden... jeg likte meg der.

Karoline sa...

Takk for kommentaren!
Jeg føler meg veldig fornøyd nå
med å vite at jeg kan putte noen
inn i en magisk verden der de liker seg bare ved hjelp av ord.
Du får ha det fint da!

Hesten Konrad sa...

Ja,og jeg må jo få truffet deg også snart.Christian fortalte at du hadde vært på besøk.Neste gang er jeg også med å ser "so you think you can dance"! Alt bra med meg,moro å høre at du har det bra. Holder på med barne og ungdoms teaterfestival i Kristiansand denne uken. Gøy!
-Ha en finfin kveld;)